BLOGS
Ya está el listo que todo lo sabe Ya está el listo que todo lo sabe

Curiosidades, anécdotas e historias sorprendentes para ser cada día un poco más listos.

150º Datreveno de la naixement de Zamenhof (150º Aniversario del nacimiento de Zamenhof)

En conmemoración del 150º aniversario del nacimiento de Zamenhof, la entrada de hoy está también escrita en Esperanto. – En memorfesto de la 150º datreveno de la naixement de Zamenhof, l’enirejo d’hodiau estas ankau skribita en Esperanto.

150º Datreveno de la naixement de Zamenhof

Hodiau, 15 de decembro de 2009, compleixen 150 jaroj de la naixement de Ludwik Lejzer Zamenhof (Białystok, 15 de decembro de 1859 – Varsovia, 14 d’aprilo de 1917), fama por esti la kreema de la internacia lingvo Esperanto.
Ekde bofilo, Zamenhof havis specialan talenton por la lingvoj; liaj idiomoj natius estis la rus, la polo kaj la yidish au judeoalemán, kvankam gi ankau parolis l’germano flue; gi poste lernis latinon, hebreu, franco, greko kaj anglo. D’hispana, italo kaj iuj aliaj lingvoj, gi havis nur baza kono. Sed ciam konsideris la rus kiel lia lingvo materna.
D’interkonsento kun lia atesto, jam en lia infaneco en la urbo de Białystok (ol en tiu semoj formis parton de l’Imperio rus, sed en l’aktualeco apartenas al Pollando, kaj kie estis gravaj komunumoj de poloj, hebreoj, russos, germanoj kaj litovoj), gi estis observinta kiel la diferencoj inter la vilago pro la lingvodiverseco kaj religioj povis kauzi seriozaj konfliktoj. Tiu lin motivis por serci solvon al la problemo, kaj kun la paso de la jaroj estis disvolvante l’Esperanto, en procezo kiu estis longa kaj laboriós.
En 1887 kaj kun l’ekonomia helpo de lia sogre, gi atingis eldoni la fullet en kiu elmontris la principojn de la nova lingvo en la Lingvo internacia. Antaŭparolo kaj plena lernolibro, kun la seudónimo de Doktoro Esperanto (ol en hispano povas traduki kiel Doktoro Esperanzado). Ci tiu vorto poste finis por konverti en la nomo de lia lingva kreajo.

Luj vidindajo sur l’Esperanto:

• Dum la Civila Milito Hispanino iuj de la realigitaj afiso por la CNT kaj la FAI, kiu instigis al la batalo kontrau la fascismo, estis skribitaj en Esperanto.
• Al Cinio s’lernu Esperanto por kompreni’s inter malsamaj lokoj, pro tio ke por la cino estas pli facile lerni Esperanto ol lia propra idiomo kaj liaj variantoj.
• En la serio britino de la BBC2, Reto Dwarf , sur la cosmonautas a gin derivas en spaca navo en la futuro, multaj de la afiso kiuj vidas en la navo estas skribitaj en anglo sed ankau en Esperanto. Fajnaj kaj ciu parolu Esperanto au gin diras en iuj epizodoj

Google dedici la tagon d’hodiau lia portita al l’datreveno de la naixement de Zamenhof

150º Aniversario del nacimiento de Zamenhof

Hoy, 15 de diciembre de 2009, se cumplen 150 años del nacimiento de Ludwik Lejzer Zamenhof (Białystok, 15 de diciembre de 1859 – Varsovia, 14 de abril de 1917), famoso por ser el creador de la lengua internacional Esperanto.
Desde joven, Zamenhof tuvo un talento especial para las lenguas; sus idiomas nativos eran el ruso, el polaco y el yidish o judeoalemán, aunque también hablaba el alemán con fluidez; posteriormente aprendió latín, hebreo, francés, griego e inglés. De español, italiano y algunas otras lenguas, tenía sólo conocimiento básico. Pero siempre consideró el ruso como su lengua materna.
De acuerdo con su testimonio, ya en su infancia en la ciudad de Białystok (que en aquel entonces formaba parte del Imperio ruso, pero en la actualidad pertenece a Polonia, y donde había importantes comunidades de polacos, judíos, rusos, alemanes y lituanos), había observado cómo las diferencias entre los pueblos a causa de la diversidad de lenguas y religiones podían causar serios conflictos. Esto le motivó para buscar una solución al problema, y con el paso de los años fue desarrollando el esperanto, en un proceso que fue largo y laborioso.
En 1887 y con la ayuda económica de su suegro, logró publicar un folleto en el que exponía los principios de la nueva lengua en el Lingvo internacia. Antaŭparolo kaj plena lernolibro (Lengua Internacional. Prefacio y libro de texto completo), con el seudónimo de Doktoro Esperanto (que en español puede traducirse como Doctor Esperanzado). Esta palabra posteriormente acabó por convertirse en el nombre de su creación lingüística.

Algunas curiosidades sobre el esperanto:

• Durante la Guerra Civil Española algunos de los carteles realizados por la CNT y la FAI, que incitaban a la lucha contra el fascismo, estaban escritos en esperanto.
• En China se aprende esperanto para entenderse entre distintas localidades, ya que para los chinos es más fácil aprender esperanto que su propio idioma y sus variantes.
• En la serie británica de la BBC2, Red Dwarf , sobre unos cosmonautas a la deriva en una nave espacial en el futuro, muchos de los carteles que se ven en la nave están escritos en inglés pero también en esperanto. Incluso hablan esperanto o lo comentan en algunos episodios.

Google dedica el día de hoy su portada al aniversario del nacimiento de Zamenhof


(Fuentes y más información: Wikipedia / Fontoj kaj pli da informo: Vikipedio )

(Traductor Español – Esperanto / Traductor Hispana – Esperanto: traductor.cc)

Los comentarios están cerrados.